AI in Service Management #1: Compliance as a Service
.png?width=575&height=322&crop=0%2C35%2C1000%2C765&format=jpeg&dpr=1.0&signature=07bd200a2fb9d994210b826867c2254de31e5e8f)
Bij Sequal Consultancy ligt de focus op het optimaliseren van dienstverlening en service, en dat AI daarin een prominente rol gaat spelen is evident. De komende tijd gaan we daarom op zoek naar zowel zinvolle als zinloze AI-toepassingen, en deze keer bespreken we: Compliance as a Service
Door Jaap Brinkman
Bij Sequal Consultancy ligt de focus op optimaliseren van de dienstverlening of service, zo u wilt. Dat AI daar een prominente rol in gaat spelen is evident, let alleen al op de vele events waar wij heen gaan en/of mede organiseren. De komende tijd werk ik samen met mijn collega’s Luuk Vonk en Nick Erkens op zoek naar zinvolle en zinloze AI-toepassingen.
En ik open dat graag met het doornemen van de mogelijkheden van DORA Compliance-as-a-Service, CAAS.
Vanaf januari 2025 geldt de Digital Operational Resilience Act (DORA) voor alle financiële instellingen in de EU. Maar hoe zorg je dat jouw organisatie écht compliant is, zonder eindeloze spreadsheets, handmatige processen en last-minute stress? Wij zien de oplossing om slim en duurzaam compliant te worden in de DORA Compliance-as-a-Service oplossing op het ServiceNow-platform. Doel is om met minder auditdruk, de juiste inzichten en rapportages te leveren met als resultaat, inzicht & grip op DORA-risico's door AI-integratie voor samenvattingen, analyses en compliance alerts.
Het is logisch om AI voor rapportage & risicodetectie in te zetten waarbij de informatie dankzij en dit volledig geïntegreerd met de capabilities van ServiceNow als; Integrated Risk Management, Third Party Risk Management als ook Governance Risk en Compliance. Ik kijk er naar uit om CAAS verder uit te leggen, contact mij gerust.
Bovenstaande is wat mij betreft zinvol, en ik ben benieuwd wat Luuk Vonk hier van denkt!
Voor ons staan de komende weken in het teken van de voorbereiding en de reis naar Knowledge 2025 van ServiceNow, de MSP sessie op 15 mei in Nederland met ServiceNow, het AI Hackathon event op 22 mei te München en in Amsterdam met onze vrienden van ServiceNow in juni.
Lees de reactie van Luuk hier.