AI in Service Management #6: We zijn in Vegas - ServiceNow Knowledge 2025 staat nu écht voor de deur
-93826.png?width=575&height=322&crop=0%2C0%2C1920%2C1080&format=jpeg&dpr=1.0&signature=f4495dd88518b13c19d66055e5792b0fb9e57805)
De reis naar Las Vegas is begonnen! Terwijl we ons voorbereiden op het ServiceNow Knowledge 2025 evenement, maken we een stop bij de indrukwekkende Grand Canyon en rijden we over de historische Route 66. Onderweg ontdek ik hoe de grootsheid van de natuur verrassend veel lijkt op de wereld van AI: groot, overweldigend en vol kansen. In dit blog neem ik je mee op ons avontuur naar Las Vegas, waar AI centraal staat, en deel ik - Nick Erkens - wat je kunt verwachten op het evenement.
Door Nick Erkens
Zaterdag 3 mei: Aankomst in Las Vegas
Daar zijn we dan, Las Vegas. Aangezien het zaterdag is en ServiceNow Knowledge 2025 maandag begint, maken we een “kleine” omweg naar de Grand Canyon. Dit biedt ons de kans om even te ontsnappen aan de drukte en te genieten van de natuur voordat de zakelijke agenda begint.
Zondag 4 mei: Over de historische Route 66
We rijden over de historische Route 66. Wauw, wat een uitzicht. Wat een kolossaal geheel, de zichtlijn vult de horizon en we kijken in een diepte die je maar moeilijk kunt bevatten. Terwijl ik dit prachtige, maar toch ook wel overweldigende uitzicht tot me neem, maakt mijn brein een mooi bruggetje. Het is zo groot, zo veel, zo mooi, zo overweldigend. Het is inderdaad moeilijk om alles te overzien. Waar ken ik dit gevoel van? Natuurlijk, AI!
De Kracht van AI: Dagelijkse ontwikkelingen
Elke dag zijn er nieuwe ontwikkelingen, bedenkingen, zorgen, maar vooral kansen. De vraag is: waar moet je beginnen? Wat betekent AI voor jou? Die vragen ga ik deze week voor jullie beantwoorden, want hoewel het uitzicht geweldig is, moeten we terug voor iets dat nog spannender is: ServiceNow Knowledge 2025, waar AI centraal staat. Volg mij ons (Jaap, Luuk & Nick) op dit avontuur. Samen beantwoorden we de vraag hoe we AI kunnen inzetten voor jouw organisatie! Maar nu eerst een korte verwijzing naar AI voor Managed Service Providers (MSP).
Het belang van AI voor jou als Managed Service Provider
Sequal Consultancy, in samenwerking met Protiviti Nederland, is verantwoordelijk voor een belangrijk onderwerp op het jaarlijkse ServiceNow Technology Event. Wij behandelen SOC2 en Agentic AI, of beter gezegd, hoe Compliance As A Service (CaaS) MSP's en technologiebedrijven verder helpt.
De rol die AI hierin speelt, is het uitvoeren van werk door agents. Denk hierbij aan het verzamelen van bewijs, monitoring, rapportage en het automatiseren van handmatige taken. AI biedt grote voordelen voor bedrijven die hun processen willen stroomlijnen en compliance willen waarborgen.
We gaan ook in op de relatie tussen AI en andere normeringen en certificeringen, zoals ISO, NIST2, DORA, enzovoort. Vincent Damen en Melhem El-Achkar, de specialisten op dit gebied, zullen dit onderwerp verder toelichten.
Agenda voor het ServiceNow Technology Event
Hier is de agenda voor ons event:
- 14:00 - 14:30: Binnenlopen
- 14:30 - 15:00: Opening & OGD-reis
- 15:00 - 15:30: Bestuur voor technologie serviceproviders
- 15:30 - 16:15: Agentic AI in relatie met SOC2
- 16:15 - 16:45: AI voor technologie serviceproviders
- 16:45 - 18:00: Borrel
Registreren voor het event
Wil je erbij zijn? Registreren kan via deze link. Extra goed voorbereid naar het event komen? Download dan onze gratis whitepaper. Hierin vertellen we je hoe jij als Managed Service Provider je eigen dienstverlening kan optimaliseren.

Ben je klaar om jouw IT-dienstverlening te optimaliseren? Wij staan klaar met innovatieve oplossingen die perfect aansluiten bij jouw behoeften.